Käpylän Naisvoimistelijat on perustettu vuonna 1930. Silloin voimistelu aloitettiin Käpylän tornitalossa, jossa tila lämmitettiin voimistelijoiden itse tuomilla puilla. Siitä asti seura on toiminut pienenä mutta vireänä. Vuoden 2007 lopussa seuran nimi lyhennettiin Käpylän Voimistelijoiksi. Jäseniä seurassa on noin 300. Käpylän Voimistelijat kuuluu jäsenseurana Suomen Voimisteluliittoon sekä Etelä-Suomen Liikunta ja Urheilu ESLU ry:hyn.

Seuran toimintaa ohjaa ja valvoo seuran jäsenistön valitsema hallitus, jonka puheenjohtajana toimii tällä hetkellä Susanna Pitkänen. Seurassa toimii noin 20 valmentajaa ja ohjaajaa ja seuran liikuntaryhmät toimivat Käpylän, Oulunkylän ja Maunulan alueella.

Käpylän Voimistelijat järjestää koko elämänkaaren kattavaa liikuntaa. Seura tarjoaa jokaiselle ikään ja kuntoon nähden sopivaa liikuntaa. Käpylän Voimistelijoiden tuntivalikoimasta löytyy lapsille ja nuorille joukkuevoimistelua, tanssillista voimistelua sekä monipuolista harrasteliikuntaa. Haluamme tarjota jokaiselle lapselle ja nuorelle mahdollisuuden osallistua, harrastaa ja kilpailla. Tunnit on suunniteltu niin, että niillä nautitaan liikunnan riemusta ja tekemisen ilosta sekä opitaan samalla ryhmässä olemisen perustaidot. Kilpailutoimintaan tähtäävää valmennusta seurassa on joukkuevoimistelussa ja tanssissa. Kilpailutoiminta jatkuu myös yli 18 ikävuoden. Aikuisille seura tarjoaa harrasteliikuntaa eri ryhmäliikuntamuotojen parissa. Pyrimme tarjoamaan jokaiselle aikuiselle mahdollisuuden liikkua oman halunsa ja kuntonsa mukaan omaan tahtiin ja omilla ehdoillaan.

Seuramme arvoja ovat:

• Voimistelun ilo ja elämykset
  • Mahdollisuudet liikuntaan koko elämänkaarelle laadukkaasti
  • Onnistumiset yhdessä toimien