Lapset alle 10v.

Laadukas lasten voimistelu

Käpylän Voimistelijoiden toiminta perustuu seuran arvoihin:

• Voimistelun ilo ja elämykset
  • Mahdollisuudet liikuntaan koko elämänkaarelle laadukkaasti
  • Onnistumiset yhdessä toimien

Erityisen tärkeää seurallemme on tarjota laadukasta lasten voimistelua eli löytää jokaiselle oma kasvua ja kehitystä tukeva voimistelijan polku innostavassa, hyväksyvässä ja turvallisessa ilmapiirissä. Liikunnallisen elämäntavan lisäksi tavoitteenamme on tarjota lapsille oppimisen iloa, auttaa vuorovaikutustaitojen kehittymisessä ja kuunnella ja osallistaa lapsia -eli opettaa arvokkaita elämäntaitoja, jotka kantavat myös muussa elämässä.

Toimintamme on vastuullista ja huomioi lasten oikeudet.

Kaikissa lasten ryhmissä näkyy ILO eli INNOSTUS, LAATU JA ONNISTUMISET YHDESSÄ!

Ohjeita lasten tunneille

1. Tule aina ajoissa paikalle, jotta tunti pääsee alkamaan mukavasti. Pukuhuoneessa on hyvä olla 10 min ennen tunnin alkua.
  2. Tunneilla tulee olla liikuntaan sopivat joustavat vaatteet. Salissa voi olla paljain jaloin tai tossuilla. Sukkia emme suosittele liukastumisvaaran vuoksi. Pitkät hiukset tulee olla kiinni tunneilla. Vesipullon voi ottaa mukaan juomataukoja varten.
  3. Kauden alussa vanhemmat voivat saattaa lapsen saliin (neuvotella erikseen tunnin seuraamisesta ohjaajan kanssa, mikäli lapselle tämä on tärkeää ekalla tunnilla), mutta toivomme, että lapsille annetaan tämän jälkeen jumpparauha.
  4. Jos tunnin sopivuus lapselle arveluttaa, on tunnilla mahdollista käydä ensin vain kokeilemassa ja päättää sen jälkeen, jatkaako ryhmässä. Tässä tapauksessa kausimaksun voi maksaa kokeilukerran jälkeen.
  5. Perheliikunta: Kaikki liikkuvat tunnilla, joten myös aikuisilla tulee olla liikuntaan sopivat joustavat vaatteet.